Tespih Ağacının Gölgesinde & Harper Lee




Spoiler içerir.

Üzülerek söylüyorum ki beğenmedim ve hatta sevmedim.

Harper Lee klasiği olan “Bülbülü Öldürmek” kitabından sonra ikinci kitabının çıkacağını duyduğumda çok sevinmiştim. Çünkü kitabını okuduktan sonra seyrettiğim filmi ile aklımdan silinmeyen ve birkaç kez de tekrar okuduğum, herkese önerdiğim sayılı kitaplardan biridir.

Tespih Ağacının Gölgesinde kitabını bu sebeple ön siparişle aldım. İlk sayfalar peşi sıra hızla bitmesine rağmen sonuna doğru ciddi anlamda kitabı sevmedim ve sadece bitirmiş olmak için bitirdiğimi itiraf etmek istiyorum.
(Bundan sonra çok ciddi spolier vardır)

Kitap, Bülbülü Öldürmek’in ana karakteri olan Jean-Louise “Scout” Finch, tatilini geçirmek üzere her sene yaptığı gibi tatilini geçirmek üzere kasabasına geri dönüşünü yani  Bülbülü Öldürmek’de anlatılan olayların 20 yıl sonrasını anlatıyor. Okurken Scout’un kardeşi Jem'in ölmüş olması ve diğer sevdiğim karakter olan “Dill” e kitapta yer verilmemesi bende derin bir hayal kırıklığı yarattı.
Bülbülü Öldürmek kitabında tanıyarak gerçekten hoşuma giden Atticus karakterinin bu kitapta aldığı rolü de ayrı sevmedim.
Bülbülü Öldürmek'de anlatılan karakter ile rol model olan bu adam bu kitap da sanki daha farklı biri gibi idi (içine canavar mı girmiş acaba).

Kitap hem 20 yıl sonrasını anlatırken bu olayları etkileyen geçmiş olaylara (flash backler var) da yer veriliyor. Bu açıdan hikayenin kurgusunun tamamlandığını, eksik olmadığını söyleyebilirim.
H.Lee’nin dili yalın ve akıcı bu açıdan da okuması kolay ancak başta dediğim gibi bir Bülbülü Öldürmek değil, bunu beklemeyin.
Kitap ile ilgili inceleme yaptığımda aslında yazarın ilk bunu sonra Bülbülü Öldürmek kitabını yazdığını öğrendim. Açıkçası ilk bu kitabı okusa idim Bülbülü Öldürmek gibi harika bir kitabı okumayacağıma emin oldum. şanslıymışım / şanslıymışız.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hilal Görününce / Sevinç Çokum

Görünmez Kentler / Italo Calvino

Elektra & Sophokles